Щоденний прорух

Чи запримітили ви цю чудову переміну вашого самопочуття і настрою, коли ранком, як ви ще сонні й трохи ліниві, ви відбули ранній прорух і закінчили його купеллю чи миттям цілого тіла холодною водою?

Тоді здорова людина почуває себе так, неначе би «наново на світ народилась», як каже народна пословиця. Світ виглядає кращим, радісним, хочеться співати і жити веселим, молодим, творчим життям.

Так благодійно впливає на усіх прорух — розбудження до життя усіх клітин нашого тіла — і вода та свіже повітря, ці Божі дари, без яких людина взагалі не могла б жити.

«Плекатиму силу і тіла і ума», — сказано в нашому Пластовому Обіті, а 12-та точка Пластового Закону зобов’язує нас дбати про своє здоров’я.

Тож і не диво, що у програмі кожного пластового табору маємо щоденний ранній прорух і спортові заняття, бо вони дуже корисно впливають на наше здоров’я і розбудову цілого нашого організму та скріплюють відпорність (імунітет — ред.) на всякі недуги. Вони дають основу до доброго самопочування, енерґії та охоти до повноцінного життя.

Але два чи три тижні життя серед життєдайної природи скоро минає, табір кінчається, ми роз’їжджаємося до різних місць нашого поселення і часто занедбуємо щоденний прорух чи то з лінивства, чи з браку сильної волі зі шкодою для нас самих.

Дві години, призначені на щотижневі гурткові сходини, — це закороткий час, щоб ми могли у ньому вмістити прорух, так як у таборі, і закінчити його купеллю чи змиванням тіла холодною водою. Звичайно не маємо до цього теж і відповідного приміщення і потрібних улаштувань. Про це мусимо дбати кожний зосібна.

Але все-таки, якщо це тільки можливе, треба вставити прорух як окрему точку в програмі сходин гуртка на те, щоб:

  • себе взаємно перевіряти, чи кожний з гуртка вправляє прорух вдома або в школі,
  • зробити показ нових цікавих вправ (дивись «Життя в Пласті», с. 273—279),
  • якщо час і умовини на те дозволяють, таки провести прорух чи заграти у відбиванку, хоч би й по сходинах.
Гутірка Деді Юрка // Юнак. – Ч. 9 (27), рік III, – вересень 1965. С. 18.

Напишіть відгук